Skip to main content

اخبار روز

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > اخبار روز > AgoNews > سیاح آلمانی: افغانستان، کشوری امن و شگفت‌انگیز  

AgoNews: سیاح آلمانی: افغانستان، کشوری امن و شگفت‌انگیز

عنوان

منبع

تاریخ

شرح

Attachments
Created at by
Last modified at by

عنوان خبر

سیاح آلمانی: افغانستان، کشوری امن و شگفت‌انگیز

منبع

طلوع نیوز

تاریخ

4/26/2024 12:00 AM

شرح

 

یک سیاح آلمانی که با بایسکل به افغانستان آمده، از بازمانده ‌های تاریخی و پسته ‌زار ولایت بادغیس دیدن کرده است.

دانیال می‌ گوید که پس از دیدار از هرات، کابل و بادغیس افغانستان را یک کشور امن و شگفت ‌انگیز دیده است. دانیال گردشگر آلمانی گفت: «من ده روز پیش از طریق ایران به این ‌جا رسیده‌ام. در نخست به هرات آمدم و اکنون در قلعه ‌نو هستم. می ‌خواهم که چند روز در این ‌جا باشم و امروز تصمیم دارم که به جنگلات پسته ‌زار بروم و از اوقات خود بسیار لذت می ‌برم. برای سه هفته در افغانستان هستم و بعدآ به ادامه سفر خود به تاجیکستان خواهم رفت.» او با بایسکل ‌اش در جریان دو نیم سال اخیر، به ۳۰ کشور سفر کرده است. دانیال می‌ گوید که می ‌خواهد به تماشای جهان برود.

سیدآقا ارفاق فعال فرهنگی گفت: «فعلآ امنیت در افغانستان تامین است و سیاحان خارجی بیشتر به کشور می ‌آیند. از دولت می ‌خواهم که امنیت این گردشگران را بیشتر تامین کند، زمینه را برای سفر شان تامین کند و نیازمندی ‌های‌ شان را در هرجا فراهم کند تا این افراد بتوانند بیشتر گردش کنند و افغانستان را به عنوان کشور امن و یک جای ایده‌آل به جهان معرفی کنند.»

مسوولان محلی بادغیس می ‌گویند که در دو سال اخیر، حضور سیاحان خارجی در این ولایت افزایش یافته است. آنان از فراهم ‌ساختن سهولت به این سیاحان اطمینان می ‌دهند. مطیع‌الله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ بادغیس گفت: «ریاست اطلاعات و فرهنگ برای گردش‌ گران زمینه‌ سازی کرده است تا بتوانند از هرجا دیدار کرده و هم‌ چنان از آبدات تاریخی دیدن کنند.»

این گردشگر آلمانی در حالی به کشور آمده که در جریان نزدیک به سه سال اخیر، حضور سیاحان خارجی در افغانستان افزایش یافته است. به گفته مقام ‌های حکومت سرپرست، با تامین امنیت سرتاسری، صنعت سیاحت در کشور دوباره زنده شده است.