Skip to main content

بخش کلتوری افغان جرمن آنلاین

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > بخش کلتوری افغان جرمن آنلاین > مطالب تحریری فرهنگی > کمیسیون بررسی قضایای خشونت علیه خبرنگاران ایجاد شد  

مطالب تحریری فرهنگی: کمیسیون بررسی قضایای خشونت علیه خبرنگاران ایجاد شد

AFGHAN GERMAN ONLINE
http://www.afghan-german.de
http://www.afghan-german.com
نویسنده/ارسالی: افغان جرمن آنلاینتاریخ: 4/14/2014
کمیسیون بررسی قضایای خشونت علیه خبرنگاران ایجاد شد
کابل - وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان به هدف جلوگیری از خشونت علیه خبرنگاران و رسیده گی به قضایای آنان یک کمیسیون خاص را ایجاد کرده است.
این کمیسیون که از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ خاص و با صلاحیت خوانده می شود قضایای مختلف خشونت علیه خبرنگاران را بررسی و بخاطر به محاکمه کشانید
ن عاملان آن تلاش خواهد کرد.
مسوولان در وزارت اطلاعات و فرهنگ می گویند که این کمیسیون به اساس پیشنهاد آنان از سوی رییس جمهور منظور شده و در هفته جاری اولین جلسه اش را برگزار خواهد کرد.
جلال نورانی مشاور این وزارت در صحبت با رادیو آزادی گفت، این کمیسیون متشکل از مقام های ارشد ارگان ها امنیتی، لوی څارنوالی، وزارت اطلاعات و فرهنگ و دو خبرنگار مجرب می باشد.نورانی گفت که این کمیسیون دوسیه های آن عده از خبرنگاران را همچنان به بررسی خواهد گرفت که در سال های گذشته کشته و یا با خشونت مواجه شده اند.این کمیسیون خاص در حالی ایجاد شده است که خشونت علیه خبرنگاران در کشور در این اواخر بیشتر شده است. در چند سال گذشته تعداد زیاد خبرنگاران کشته، تهدید، بازداشت و یا لت و کوب شده اند که از این میان می توان از عبدالصمد روحانی، سلطان محمد مرادی، اجمل نقشبندی، احمد سردار و چند تن دیگر نام برد. به تازه گی چند روز پیش لمر نیازی یکی از خبرنگاران در خوست مورد لت و کوب قرار گرفت.نهاد های دفاع از خبرنگاران همواره انتقاد کرده اند که به قضایای خشونت علیه خبرنگاران در کشور رسیده گی لازم صورت نگرفته است.
وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز از این بابت اظهار نگرانی دارد و می گوید که از این بعد این کمیسیون هر گونه قضیة خشونت علیه خبرنگاران را بررسی می کند.
(منبع: ویسا خپلواکه ورځپانه)
  افغان جرمن آنلاین تاسو په درنښت همکارۍ ته رابولي. په دغه پته له موږ سره اړیکه ټینگه کړئ    acc@afghan-german.de
یادښت: دلیکنې د لیکنیزې بڼې پازوالي د لیکوال په غاړه ده ، هیله من یو خپله لیکنه له رالیږلو مخکې په ځیر و لولئ